Utworem Zbigniewa Herberta, którego rok obecnie obchodzimy, rozpoczęła się tegoroczna Gala VII Regionalnego Konkursu Literackiego zorganizowanego pod hasłem „Młodzi Twórcy Literatury”. Jak wiemy – motyw róży często przyświecał twórczości tego współczesnego poety, stąd muzycznym wstępem gali była piosenka Kayah „Kiedyś byłam różą”.

W tegorocznej edycji konkursu, która odbyła się 8 lutego 2018 r. wzięło udział 31 uczestników z powiatów: jarocińskiego, wrzesińskiego, krotoszyńskiego, śremskiego oraz gostyńskiego. 13 uczestników walczyło o laur zwycięstwa w kategorii poezji, a 18 w kategorii prozy.

W kategorii POEZJA jury przyznało:

·         wyróżnienie dla uczennicy Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. gen. Romana Abrahama we Wrześni Pauliny Krenz za tekst Siunjata

·         III miejsce za wiersz Powiedz zajęła  Anna Banaszak z Zespołu Szkół Przyrodniczo-Biznesowych im. Jadwigi Dziubińskiej w Tarcach

·         II miejsce  za wiersz Słowa przypadło w udziale  Grzegorzowi Janowskiemu z Zespołu Szkół Przyrodniczo-Biznesowych w Tarcach

·         zaszczytne I  miejsce  zajęła  Jagna Knapp za wiersz Nie daj nam Boże z Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Gostyniu

Za najlepsze utwory w kategorii PROZA uznane zostały:

·         wyróżnienie  otrzymała Oliwia Szajda z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. J. Marcińca  w Koźminie za tekst Puste serca, puste korytarze

·         laureatką III miejsca  została  Oliwia Werblińska  ze Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Jarocinie za tekst Tańcząca ze śmiercią

·         zwyciężczynią II miejsca za  tekst Inny świat została Dominika Nowak z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. gen. dr Romana Abrahama we Wrześni

·         I miejsce za tekst Światło Mojej Gwiazdy zdobyła Anna Bartkowiak  z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Jarocinie

Uroczystość swą obecnością zaszczycili: radny Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, prezes Banku Spółdzielczego w Jarocinie – p. Jan Grzesiek, p. Mirosław Drzazga reprezentujący Starostwo Powiatowe w Jarocinie, doradca metodyczny z języka polskiego – p. Beata Udzik, dyrektor ZSP nr 1 w Jarocinie – p. Marek Sobczak oraz wicedyrektorzy naszej Szkoły – p. Iwona Tobolska i p. Roman Nowicki.

W czasie Gali nie zabrakło oklasków, wzruszeń, pamiątkowych zdjęć na tle scenografii ukazującej warsztat pisarski Herberta, przemówień zaproszonych Gości. Tradycją konkursu jest recenzja nagrodzonych prac przez jury konkursowe oraz prezentacja zwycięskich tekstów. I na ten moment czekali wszyscy miłośnicy pięknego słowa.  W czasie gdy uczniowie naszej Szkoły interpretowali zwycięskie teksty, laureaci mogli choć przez chwilę poczuć się jak gwiazdy.

Młodym twórcom życzymy, by ich utwory zostały dostrzeżone przez wydawców, by znalazły odbiorców, którzy będą się nimi zachwycać, tak jak my dziś  zachwycamy się Zbigniewem Herbertem, który przez wielu uważany jest za moralistę, wskazującego drogę, pokazującego jak odnaleźć się we współczesnym świecie.

(is)

W piątek 9 lutego, w ostatni dzień przed feriami, grupa uczniów wraz z opiekunami wyjechała do Zieleńca, by aktywnie rozpocząć tegoroczne ferie. Blisko 50 osób szusowało na stokach - część uczniów po raz pierwszy. Wystarczyło 2-godzinne szkolenie z instruktorem, by samodzielnie stanąć na nartach czy snowboardzie. Był to kolejny udany wyjazd młodzieży z naszej szkoły, w którym wzięli także udział absolwenci ZSP1 - w końcu: "Jesteśmy jedną drużyną".

Wideorelacja z wyjazdu:

.be

Z serduchem dla Marleny - pod takim hasłem przebiegają tegoroczne obchody Walentynek w Jedynce. Rozpoczęliśmy je już dziś, a zakończenie planujemy w piątek 9 lutego !

W holu głównym przy sekretariacie stanęła wyjątkowa kawiarenka i kusi wszystkich wykwintnymi słodkościami, kolorowymi mydełkami i pięknymi kartkami, które można zakupić i potem ofiarować swojej Walentynce ... jeśli nie chcesz nikogo obdarowywać walentynką możesz przysiąść na plotki przy dobrej kawie lub też herbacie z pigwą i miodem, a w tłusty czwartek zjeść pyszne paczki własnego wypieku klas TŻ ...

Przy kawiarence działa loteria fantowa, i co ważne każdy los jest nagradzany!

Wszystkich zakochanych, kochanych, przyjaciół, kolegów i koleżanki zachęcamy do robienia pamiątkowych zdjęć na walentynkowej ściance.

Dochód z całego przedsięwzięcia przeznaczony jest na pomoc chorej uczennicy naszej szkoły.

W piątkowy wieczór 26 stycznia maturzyści Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych  Nr 1 w Jarocinie rozpoczęli odliczanie dni do egzaminu dojrzałości. Po fantastycznym polonezie i walcu w wykonaniu dyrekcji szkoły, grona pedagogicznego i uczniów przyszedł czas na zabawę! Tanecznym szaleństwom nie było końca!

Wszak zawżdy tak to bywało, gdy 100 dni nauk zostało,
Wielce godni żakowie, biesiadowali na zdrowie!

Uczniowie technikum budowlanego przy ZSP1 w Jarocinie wraz z opiekunami odbywają praktykę zawodową w Centrum Kształcenia Zawodowego w Götz w Niemczech. Ośrodek Kształcenia Zawodowego w Götz to uznane w całych Niemczech centrum badawcze, kształcące młodzież w 51 zawodach. Nasi uczniowie nabywają tu umiejętności z zakresu termoprzepuszczalności, dźwiękoszczelności oraz zapoznają się  z najnowszymi sposobami oszczędzania energii w branży budowlanej. Poniżej relacjonujemy kolejne dni ich pobytu.

Dzień ósmy

Po śniadaniu udaliśmy się na peron, żeby dostać się do Poczdamu. Po przejażdżce pociągiem poszliśmy do “Cecilienhof”, gdzie wielcy tego świata w 1945 r. decydowali o porządku powojennej Europy, a szczególnie o losie Niemiec wraz ze stolicą w Berlinie. Następnie przejechaliśmy autobusem do Sanssouci - kompleksu parkowego liczącego prawie 300h. Tam dowiedzieliśmy się dużo o Fryderyku II Wielkim, który był między innymi jednym z odpowiedzialnych za I rozbiór Polski. Po przechadzce wraz z przewodnikiem w jego pałacu letnim i zjedzeniu obiadu poszliśmy na basen. Wszyscy się dobrze bawili przez kolejne 2 godziny. Stwierdziliśmy razem z panem Gorzelańczykiem, że spędzimy trochę czasu w dworcowym centrum handlowym, aby móc zrobić małe zakupy. Następnie, gdy wracaliśmy pociągiem, przegapiliśmy naszą stację docelową i nie planując tego zobaczyliśmy jeszcze Brandenburg. Po całej wycieczce zjedliśmy kolację i poszliśmy wszyscy grzecznie spać.

Dzień siódmy

Dziś mogliśmy dłużej pospać. Śniadanie było o 8.45, ponieważ dzisiaj czekała nas wycieczka do Berlina. Po porannym posiłku udaliśmy się na pociąg, którym dotarliśmy do Berlina. Czekała tam na nas pani, która nam towarzyszyła podczas zwiedzania. Pierwszą atrakcją był Bundestag, miejsce gdzie obraduje parlament niemiecki. Na kopule wspinaliśmy się w górę, a mobilny przewodnik opowiadał nam o panoramie miasta. Następnie zobaczyliśmy Pomnik Zamordowanych Żydów Europy. Powstał on, żeby uczcić pamięć o Żydach, którzy zginęli podczas prześladowań hitlerowskich. Potem widzieliśmy symbol Berlina, Bramę Brandenburską. Po małej sesji zdjęciowej, poszliśmy zobaczyć Mur Berliński, a raczej jego pozostałości. W końcu przyszła pora na przerwę i jedzenie... oraz małe zakupy. Ostatnim celem było Muzeum Techniki. Zobaczyliśmy stare modele samolotów, statków i pociągi (dopatrzyliśmy się nawet polskiego). Widzieliśmy urządzenia, które używane były w kinomatyce i fotografii. Na jednej z wystaw były nawet cukierniczki sprzed setek lat, więc każdy znalazł coś dla siebie. Przyszła pora na powrót... no i zrobiło się jeszcze ciekawiej. Kiedy dotarliśmy na dworzec, okazało się, że nie ma pociągu do naszej miejscowości, ale na szczęście pan Gorzelańczyk uratował sytuację. Dwoma pociągami, ale trafiliśmy na miejsce. Zjedliśmy kolację i zmęczeni udaliśmy się do pokoi.

Dzień szósty

W piątek wstaliśmy około godziny 7 rano. Następnie o godzinie 7:30 udaliśmy się na śniadanie do stołówki, która znajduje się w naszym budynku. Po śniadaniu poszliśmy do szatni, aby się przebrać. O godzinie 8 byliśmy już przebrani i gotowi do pracy. Po przywitaniu kontynuowaliśmy naszą pracę nad barami, które rozpoczęliśmy dwa dni wcześniej.  Podczas dzisiejszych zajęć prowadzący pokazał nam i wytłumaczył 2 sposoby izolacji budynku. Każda z grup miała za zadanie przymocować styropian na wcześniej zagruntowanej ścianie.

Po wykonaniu tego zadania, czas praktyk dobiegł końca. Udaliśmy się do swoich pokoi, po czym dwie miłe koleżanki (Martyna i Asia) postanowiły zrobić pranie dla całej grupy.

Dzień piąty

Czwartek rozpoczęliśmy od śniadania tak jak co dzień. Gdy zjedliśmy posiłek, udaliśmy się do szatni, gdzie przygotowaliśmy się do zajęć. Po chwili wszyscy byli gotowi i weszliśmy do hali, na której odbywały się praktyki. Po powitaniu przez prowadzącego, podpisaliśmy listę obecności, a następnie pokazano nam, jak dobrze wygipsować i wyszlifować ścianę. Przystąpiliśmy do prac, które zakończyły się szybko i sprawnie. Przyszła pora na nowe zadanie. Zaprojektowanie baru i wykonanie go. Każda grupa, która przedstawiła projekt prowadzącemu i prowadzący zatwierdził go, otrzymywała parkiet profili. Zaczęły powstawać pierwsze konstrukcje, czas praktyk szybko dobiegł końca i udaliśmy się na odpoczynek.

Dzień czwarty

Czwarty dzień praktyk rozpoczęliśmy tak jak każdy - czyli od śniadania. Następnie udaliśmy się na pracownię. Zaczęliśmy od przykręcenia pozostałych płyt do stelaży i wypełnienia ich wełną mineralną. Na ściany przyklejaliśmy folie paroprzepuszczalną, a następnie przymocowaliśmy płyty kartonowo-gipsowe do ściany od strony zewnętrznej. Dziś także poznaliśmy rodzaje  gipsów do zaklejenia ubytków w ścianie oraz do szpachlowania. Po zakończonych praktykach wszyscy udali się do swoich pokoi.

Dzień trzeci

Trzeci dzień praktyk rozpoczął się tak jak poprzedni, czyli od pożywnego śniadania. Po zjedzonym posiłku, udaliśmy się na zajęcia. Po przyjściu na warsztaty rozpoczęła się praca nad dokończeniem stelażu do ściany z karton-gipsu. Podczas pracy na pracownię przybyli Pan Dyrektor Marek Sobczak oraz Pan Marcin Kostka - przewodniczący Rady Rodziców, którzy przyjechali do nas aby zobaczyć przebieg praktyk zawodowych oraz ocenić standardy noclegu. Gdy zakończyliśmy wykonywanie stelażu, nasz instruktor zajęć praktycznych wytłumaczył nam sposób mocowania płyt kartonowo-gipsowych. Po tym wykładzie udaliśmy się na wspólny obiad wraz z delegacją z Polski. Po zjedzonym obiedzie część grupy udała się do pracowni, a część poszła po rowery, których będziemy używać po to, aby udać się do sklepu na zakupy. Gdy zajęcia dobiegły końca udaliśmy się do swoich pokoi, aby odpocząć.

Dzień drugi

Po porannej pobudce udaliśmy się na śniadanie. Czekały na nas kanapki w wielu wariantach, każdy znalazł coś dla siebie. Po miłym powitaniu przez naszą opiekunkę a także nauczyciela zajęć praktycznych udaliśmy się na warsztaty. Odbyło się tam szkolenie z zakresu BHP. Pokazano nam również narzędzia, których będziemy używać podczas praktyk. Po przerwie obiadowej wzięliśmy się do pracy. Naszym zadaniem było zaprojektowanie rozłożenia profili na ściance z karton-gips, a następnie realizacja naszego dalszego planu. Po zakończeniu zajęć udaliśmy się do swoich pokoi, aby się odświeżyć i odpocząć. Osoby chętne udały się pociągiem do sklepu.

Dzień pierwszy

Dziś rozpoczęła się nasza przygoda z praktykami zagranicznymi w ramach programu POWER na zasadach programu Erasmus+. Kilka minut przed południem w niedzielę ruszyliśmy w kilkugodzinną trasę. Podróż minęła dobrze bez większych komplikacji. W autobusie panowała miłą atmosfera, choć nasze bagaże zajęły bardzo dużo miejsca.

Po przyjeździe na miejsce czekała na nas wcześniej przygotowana kolacja. Cały ośrodek zrobił na nas duże wrażenie. Poza nauką budowania możemy spędzić czas grając w biliarda, tenisa, korzystamy z sauny oraz siłowni. Jesteśmy zakwaterowani w internacie, warunki zakwaterowania oraz wyżywienia są na dobrym poziomie.

Liczymy na to, że podczas pobytu w Niemczech zdobędziemy wiele nowych umiejętności oraz że przywieziemy ze sobą nowe doświadczenia, które okażą się pomocne w naszej przyszłej zawodowej karierze.

6 lutego 2018 r obchodzony będzie Dzień Bezpiecznego Internetu pod hasłem "Tworzymy kulturę szacunku w sieci". Szkoła przystępuje do projektu w dniach 5- 9 lutego br. , a głównymi organizatorami są nauczyciele przedmiotów informatycznych. Dla uczniów klas pierwszych zostaną przeprowadzone lekcje w ramach zajęć z  informatyki, klasy drugie zapraszamy do udziału w wykładzie p. Roberta Strzeleckiego,  tematyka bezpieczeństwa w sieci zostanie również przypomniana podczas wszystkich zajęć przedmiotów zawodowych klas TI i TC,  w szkole została przygotowana kampania informacyjna, a tegoroczna edycja konkursu Multimedialna Jedynka zostanie przeprowadzona pod hasłem tegorocznego DBI.